پاداش صلوات در روز جمعه
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:
به درستی که نزدیک ترین شما ها به من روز قیامت آن کسی است که بیش تردر دنیا بر من صلوات بفرستد و هر که در روز یا شب جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد حق تعالی صد حاجت او را روا می کند هفتاد از حوائج آخرت و سی حاجت از حوائج دنیا . (آیین جمعه – آیة الله محمد تقی موسوی اصفهانی – ص281 )
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سوره ی فجررا پیوسته بخوان
امام صادق علیه السلام فرمودند:"سوره ی فجر را در نمازهای واجب خود بخوانید که آن سوره ی حسین بن علی علیهما السلام است و بدان تمایل ورزید ( تا) خدا شما را مورد رحمت خود قرار دهد ......و این سوره درباره ی حسین بن علی علیهما السلام و اختصاص به شیعه ی او و شیعه ی آل محمد دارد . هر که پیوسته به خواندن سوره ی فجر بپردازد با حسین بن علی علیهماالسلام در بهشت هم درجه ی او خواهد بود ..."
سخنانی از سید الساجدین علیه السلام در مورد "آخرت"
بسیار عجیب است برای کسانی که برای این دنیای فانی کار می کنند و خون دل می خورند ولی آخرت را که باقی و ابدی است رها می کنند .
تعجب دارم از کسی که یقین به مرگ دارد با چه حالتی خوشگذرای و خوشحالی می کند .
ای فرزند آدم خواهی مرد و محشور می شوی و در پیشگاه خداوند احضار خواهی شد ، پس جوابی مهیا و آماده کن .
هرکس از آتش قیامت هراسناک باشد به درگاه خداوند توبه می کند و از گناهان دوری می نماید.
شهادتشان تسلیت باد
راه بهشت
وَالَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهدیَنَّهُم سَبُلَنا
"وکسانی که در راه ما کوشیده اند ، به یقین راه های خود را بر آنان می نماییم."
اگر انسان ازآن راه که خدا وند فرموده ، وارد شود ، محال است که هدایت نشود و خداوند خلف وعده کند . بنابراین نخستین گام خالص کردن نیت است . خلوص نیت حاصل نمی شود مگر این که انسان به تمام وکمال به خداوند توسل کند .
دومین گام این که درباره ی هدفی والا بیندیشد و نیز در این که پس از رحلت از این دنیای فانی بازگشت بدان ممکن و اعمال دنیوی اش جبران پذیر نیست .... در همین حال باید به احادیث امامان علیهم السلام رجوع کند زیرا احادیث امامان دارای تأثیر شگرف و ژرف است.
الاعتقادات علامه مجلسی، ص60( با تلخیص)
اینان اگر خوار و ذلیل شوند ملامت نکنند مگر خود را
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت امیر المؤمنین علیه السلام وصیت نمودند که :" هشت کس اند که اگر ذلیل و خوار شوند ملامت نکند مگر خود را :
1- کسی که به سفره ای حاضر شود که او را نخوانده باشند
2- مهمانی که بر صاحب خانه تحکم کند
3- کسی که طلب خیر از دشمنان خود نماید
4- کسی که از لئیمان طلب فضل و احسان نماید
5- کسی که خود را در میان دو کس داخل کند در سری که در میان ایشان باشد و او را داخل در آن سر نکرده باشند
6- کسی که استخفاف نماید به پادشاهان و صاحبان سلطنتی
7- کسی که در جایی نشیند که اهلیت نشستن در آن جا نداشته باشد
8- و کسی که با کسی سخن گوید که او گوش ندهد و از او سخن نشنود .
آدم های یک بار مصرف
ماهی آکواریوم
پرنده ی قفس
حیوانات خشک شده
قاب گل ایتالیایی
گل های مصنوعی
گلدان های طلایی
ویترین ظرف ها
اشیای عتیقه
ظروف تزیینی
میوه های پلاستیکی
مجسمه ی برنزی
*
خوشبو کننده
برف شادی
موزیک آرامش بخش
قرص خواب
شربت اشتها آور
آدامس خارجی
برنامه ی کودک
کودک عروسک
بچه های مصنوعی
آدم های یک بار مصرف
روز مباهله ، روز خانواده مبارک
حضرت رضا علیه السلام فرمودند:
رسول الله صلی الله علیه وآله والسلم فرمایند : در قیامت نزدیک ترین شما به من از نظر مقام و جایگاه ، خوشخوترین شماست و
خوب ترین شما آن کس است که باخانواده ی خود به نیکی و مهر بانی رفتار نماید.
ادامه ارتباط دوستی تا آن دنیا
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
به جستجوی صالحان متقی بپرداز ، و شرف مصاحبت با آنان را به دست آر هر چند در اعماق ظلمات زمین باشند ، و هر چند تمام عمرت در راه این طلب به پایان رسد ! چه آن که خداوند در روی زمین بعد از پیامبران بشری برتر از آنان نیافریده ، و نعمتی چون نعمت توفیق مصاحبت با آنان به کسی عطا نفرموده است ! در قرآن کریم آمده که : دوستان در آن روز ( روز قیامت) به دشمنی با یکد یگر بر می خیزند ، مگر تقوی داران ( که رشته ی ارتباطشان در بهشت ابدی نیز برای همیشه باقی است )
شرایط امر به معروف و نهی از منکر
برای وجوب امر به معروف و نهی از منکر فقها شرا یطی را ذکر فرموده اند که در کتب فقهیه مشروحاً بیان شده و مجمل آن ها این که :
الف)آمر و ناهی عالِم به معروف و منکر بوده باشند. ودر مسائل اختلافی بر شخص واجب نیست دیگری را بر وفق نظر خودش یا نظر مرجع فتوایی خودش امر و نهی نماید
ب)احتمال اثر در امر و نهی باشد .
ج) خوف مفسده ای نباشد مانند خوف ضرر جانی یا عرضی یا مالی قابل اعتنا بر خودش یا دیگری از خویشان یا سایر مؤمنین .(آری چنان که دفاع از اساس و بنیان اسلام یا ازمجتمع اسلامی متوقف بر بذل اموا ل بلکه نفوسی شد در این مورد بر مسلمان لازم است که به بذل آن ها از اسلام و مجتمع آن دفاع کنند )
د)عاصی ، بر ترک واجب یا فعل حرام اصرار و استمرار ورزد.
آیین زندگی و درس های اخلاق اسلامی / میرزا جواد آقا تهرانی / ص144
درقفس یا آزاد
زندگی برای پرنده ی خو گرفته در قفس بسیار سهل و مطلوب است و او مضطرب غذا ، سرما و خطرات احتمالی نمی باشد . اما به نظر من زندگی این پرنده جای غبطه خوردن ندارد . البته پرنده ی آزاد مجبور است غذای خود را تأمین کند ، آشیانه اش را بسازد و در برابر خطرات احتمالی از خود دفاع کند ولی در عین حال پرنده آزاد است که در سرتاسر دنیا آزادانه سیر می کند و پرنده ی آزاد و ماجراجو خیلی خوش حال تر از پرنده ی در قفس مانده ای است که چیزی جز راحتی ندارد.
سنگفرش هر خیابان از طلاست/کیم-وو-چونگ