سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوهای والا را به دست آورید که خداوندـ عزّوجلّ ـ آنها را دوست دارد، و از کارهای نکوهیده بپرهیزید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ آنها را دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
مرآت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عیدی مبعث

رسول اکرم صلی الله علیه وآه وسلم:ادعوا الله وأنتم موقنون بالاجابة واعلموا أن الله لا یستجیب دعاء من قلبغافل لاه .خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعارا از قلب غافل بی خبر نمی پذیرد .

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( جمعه 92/3/17 :: ساعت 10:53 صبح )
»» یا زینب کبری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 92/3/5 :: ساعت 9:46 صبح )
»» درفضیلت ماه رجب

در حکایتی دل نشین از پیامبر گرامی اسلام از زبان شخصی به نام ثوبان این چنین آمده است که: با رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در قبرستان بودیم. حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد. عرض کردم: یا رسول الله، چرا این گونه رفتار می کنید؟ پس آن حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آن گاه فرمود: ای ثوبان، صدای ناله اهل عذاب را شنیدم. بر آنها رحم کردم، دعا کردم و خداوند عذاب آنها را تخفیف داد. سپس فرمود: ای ثوبان! اگر کسانی از اهل این قبرستان، که در عذابند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام می کردند و به عبادت می پرداختند، در قبرها معذب نمی شدند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 92/2/26 :: ساعت 7:11 عصر )
»» خوشبینی به خدا

امام رضا (علیه‌ السلام): أحْسِنِ الظَّنَ بِاللهِ فَإنَّ مَنْ حَسَّنَ ظَنَّهُ بِاللهِ کانَ اللهُ عِنْدَ ظَنِّهِ. به خداوند خوش‌بین باش؛ زیرا هرکه به خداوند خوش‌بین باشد، خداوند طبق گمانش رفتار خواهد کرد.

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 92/2/17 :: ساعت 10:1 صبح )
»» آیا در این زمانه ..?

وقتی شاهد تولیدات داخلی شبکه های سیما هستیم دو عامل پررنگ تر از سایر عوامل در جذب مخاطب به نظر می رسد: یکی موسیقی ودیگری طرح مسائل عشق و عاشقی به انواع گوناگون.این یک مسئله نوظهور نیست بلکه مدت هاست باعث رنجش است و... اما آنچه اخیرا دل را می لرزانداهمیت دادن به مسئله موسیقی به عنوان یک ارزش در برخی از تولیدات و طرح مسائل عشق و عاشقی در برنامه های مخصوص خردسالان و کودکان است!

در برنامه ای برای شاد شدن روح مرده ای – که اتفاقا یکی از چهره های مثبت سریال هم بود – قطعه ای موسیقی نواخته می شود – به جای فاتحه ای ، صلواتی -...و... ...شاهد مثال برای هر دو مورد بسیار است ، کافی است تنها یک ، دو برنامه را با این دید مشاهده بفرمایید.

آیا در این زمانه که شبکه های ماهواره ای این طور حساب شده اعتقادات کودکان و جوانان ما را نشانه رفته اند، مسوولان ذی ربط وظیفه ندارند کمی بر روی تولیدات داخل توجه بفرمایند وبه جای اهمیت به کمیت ، کیفیت و تطابق آن را با مسائل فطری و اعتقادی بسنجند و............

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( چهارشنبه 92/1/14 :: ساعت 10:24 صبح )
»» همه فانیند....

کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ‌ 

همه کسانی که روی آن (= زمین‌]))( هستند فانی می‌شوند،

وَ یَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَ الْإِکْرَامِ‌ 

و تنها ذات ذوالجلال و گرامی پروردگارت باقی می‌ماند!

?الرحمن‏،26و 27?

اخیرا دیدم که در یکی از شبکه های سیما برنامه ای پخش می شود با نام ((فنا ناپذیران ))

آیا آیات و روایات و اعتقادات دینی ما نمی گوید فقط خداوند فنا ناپذیر است؟

آیا همین اسم نمی تواند در باورهای دینی نوجوان و جوان خام بیننده تزلزل ایجاد کند؟

کاش بیشتر دقت کنیم.....



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 92/1/11 :: ساعت 2:7 عصر )
»» فاطمیه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( چهارشنبه 92/1/7 :: ساعت 6:47 عصر )
»» چگونه ازخطرات زبان رهایی یابیم؟

1- توجه کامل نمودن به خطرات زبان
انسان هر روز باید به خود سفارش کند که ای انسان مراقب زبان خود باش، زیرا این عضو بسیار حساس و سرنوشت ساز است هم می تواند تو را به اوج قلّه سعادت و خوشبختی برساند، به گونه ای که در دنیا و آخرت از آثار بسیار ارزشمند آن بهره مند شوی و سرنوشتی زیبا و نورانی را برای خود رقم بزنی و هم می تواند تو را از قلّه رفیع انسانیت و خوشبختی به زیرکشیده و در ردیف پست ترین موجودات عالم قرار داده و سیاه ترین سرنوشت را در زندگی برای تو به بار آورد.
زبان چون سگ درّنده است که همواره در پی دریدن است امّا نه دریدن جسم و تن بلکه دریدن لباس سعادت و خوشبختی، عزّت و حیثیت و آبروی انسان. پس همیشه مراقب آن باش که با طناب آن در چاه گمراهی و هلاکت ابدی واقع نشوی.
2- سکوت نمودن
انسان هر قدر کمتر حرف بزند، کمتر در زندگی دچار خطا و لغزش می شود، تمرین سکوت به انسان این قدرت را می دهد که بتواند اختیار زبانش را داشته باشد به گونه ای که سخنی به ناحق و ناشایست نگوید.
جناب لقمان در یکی از سفارش های خویش به فرزندش می فرماید: (یا بُنَیَّ اِن کُنتَ زَعَمتَ اَنَّ الکلامَ مِن فضةٍ فانّ السکوتَ مِن ذَهَبٍ)1؛ ای فرزندم اگر گمان می کنی که سخن گفتن نقره است، همانا سکوت طلا است.
و نیز حضرت داود به فرزندش حضرت سلیمان در یکی از سفارشات خویش می فرماید: (فرزندم بر تو باد سکوت طولانی، زیرا پشیمانی بر طولانی شدن سکوت، بهتر است از اینکه بارها از زیادی سخن پشیمان شوی)2
بیان نورانی حضرت داود و جناب لقمان، حاکی از نقش فوق العاده مهم سکوت در حفظ سعادت و نجات ابدی انسان دارد.
در پایان این بخش تذکر این نکته ضروری است که مراد از سکوت این نیست که انسان برای همیشه مهر خاموشی بر دهان بزند و سخن نگوید زیرا بسیاری از مسائل مهم زندگی اعم از مادی و معنوی، فردی و اجتماعی، عبادی و غیر عبادی از طریق سخن گفتن انجام می شود، بلکه منظور از سکوت نمودن آن است که انسان در سخن گفتن به حدّ ضرورت و لزوم اکتفا نماید و از سخنان بیهوده و بی ارزش پرهیز نماید.
امیرالمومنین علیه السلام در این باره می فرماید: (الکلام کالدواء قلیله ینفع و کثیره قاتل)3؛ سخن گفتن مانند دارو است که اندکش مفید و زیادش کشنده است.
3- فکر و اندیشه قبل از سخن گفتن
برای اینکه انسان از خطرات مهلک زبان در امان بماند، ابتدا اید در مورد سخنی که می خواهد بگوید فکر نماید که آیا سخن سودمندی هست یا خیر؟ خدا راضی هست یا خیر؟ و بعد از اینکه اطمینان خاطر به سلامت آن پیدا نمود، آن را به زبان آورد.
امام حسن عسکری(علیه السلام) در این باره می فرماید: (قلب الاحمق فی فمه و فم الحکیم فی قلبه)4؛ عقل انسان احمق در دهان اوست و دهان انسان دانا و حکیم در عقل اوست. (یعنی انسان احمق قبل از اینکه فکر کند، سخن می گوید برعکس انسان دانا که قبل از سخن گفتن تفکر می کند)
تأمل کنان در خطا و صواب
به از ژاژ خایان حاضر جواب
در پایان دست نیاز به سوی درگاه الهی بلند نموده و از آن قدرت بی همتا در جهت حفظ و کنترل زبان کمک و یاری می جوییم، امید است که به دعای خیر امام عاشقان، امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، مدد الهی شامل حال ما بندگان سرا پا نیاز شود.
پی نوشت ها:
1- کافی، ج2، ص114
2- وسائل الشیعه، ج12، ص186
3- غرر الحکم، باب قلة الکلام و آثارها، ص211، ج4081
4- بحارالانوار، ج75، ص374

منبع : تبیان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( شنبه 91/12/26 :: ساعت 9:7 صبح )
»» گفتگوی شیطان با خداوند

شیطان پس از رانده شدن از درگاه الهی در گفت وگویی با خداوند خواسته هایی قابل تامل مطرح می کند .حاصل این گفت و گو را پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله و سلم چنین بیان می فرمایند:

همانا! ابلیس زمانی که به زمین فرو آورده شد گفت :خدایا مرا در زمین فرو فرستادی و مرا رانده شده قرار دادی پس برای من خانه ای قرار ده .خداوند فرمود :حمام (خانه توست)

گفت: برای من جایی برای نشستن قرار ده خداوند فرمود :بازارها و محل جمع شدن مردم در راه ها

گفت:برای من غذایی قرار بده فرمود:آنچه اسم خدا بر آن برده نشده است

گفت برای من نوشیدی قرار بده فرمود:هر مست کننده ای

گفت:برای من موذنی قرار بده فرمود:غنایی که با نی نواخته می شود

گفت:برای من یک چیز خواندنی قرار بده فرمود:شعر

گفت:برای من نوشته ای قرار بده فرموده :خال کوبیدن

گفت:برای من سخنی قرار بده فرمود:دروغ

گفت برای من فرستاده ای قرار بده فرمود:کهانت( و غیب گویی از روی ستاره ها)

گفت:برای من توری برای شکار قرار بده فرمود:زنان

)کنزالعمال ج 16 ص 42 حدیث 44/48)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 91/12/22 :: ساعت 9:5 صبح )
»» این همه تناقض چرا؟

شبکه های مختلف سیما که روز به روز از نظر کمی شاهد رشد آن هستیم. بالطبع هریک بینندگان خاص خود را دارد.بگذریم از بعضی از مخاطبان که کنترل به دست این کانال آن کانال می کنند تا بالاخره برنامه ی مطلوب خود را بیابند.

یکی از کارهای بسیار خوبی که شاهد آنیم اعلام زمان برنامه ها به صورت زیر نویس است.وقتی طبق اعلام قبلی سر ساعت به سراغ آن شبکه و برنامه ی منتخب می روی اغلب با آگهی های رنگارنگی روبرو می شوی که ظاهرا مجبوری تحملشان کنی!از آهنگ های شبهه ناک برخی از آن ها - چه بگویم بگذریم؟که نمی توان گذشت – به هر حال مخاطب های کم سن و سال عقلی و سنی را دچار سر در گمی می کند:

در  این کانال آن کانال ها شنیده بود که حاج آقایی می فرمودند:تجمل بد است !اسراف بد است !ولی حالا این تبلیغات پر زرق و برق را چه کند؟! !

لوازم خانگی و خوراکی های جورواجورو....

تخفیفی که به جهت دو ساعت مکالمه نصیبش می شود را چه کند؟راستی حاج آقا می گفتند پرحرفی خیلی ضرر دارد !شاید منظورشان بیش از دوساعت بود ! نمی دانم.

مگر نمی گویند حجاب برتر ، حجاب برتر !پس چرا کم تر از این برتر استفاده می شود؟

راستی حاج آقا که نه همه جا می شنویم می گویند :

"خدا تنهاست"

ولی تبلیغات چیز دیگری را فریاد می کند : هیچ کس تنها نیست.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( جمعه 91/12/18 :: ساعت 5:4 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یا باب الحوائج.
این الرجبیون
یازینب
یا جوادالائمه ادرکنی
امام هادى علیه السلام
صلوات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 188541
» درباره من

مرآت
مرآت
موجودی ناشناخته

» پیوندهای روزانه

قرآن و حدیث [18]
[آرشیو(1)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انسان های عاقل بخوانند[81] . قناعت[10] . روزه[2] . حدیث[2] . نهج البلاغه[2] . نهج البلاغه-قناعت . امام جواد علیه السلام . حضرت زهرا سلام الله علیها . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت فاطمه سلام الله علیها . حضرت فاطمه علیها السلام . درگذشت عالِم . دعا . دگرگونی های روزگار-پند . دنیا-پند . روزهای مهم . محرم . مرگ . پند . پند-توبه . توبه .
» آرشیو مطالب
پاییز86
زمستان86
حسینیه
ماه مبارک رمضان
پاییز87
فروردین87
دشمن شناسی
زمستان 87
مدرسه علوی
بهارانه
مناسبت ها88
فاطمیه
پاییز88
قناعت
توبه
89
90
شعبان 90
رمضان 90
پاییز90
زمستان90
بهار91
رجبیه
شعبانیه
رمضان 91
تابستان91
پاییز91
محرم وصفر91
بهمن91
تارجب92
تا رمضان
رمضان92
تابستان92
تاتابستان93
پاییز93
زمستان ٩٣

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جواب
آموزش الکترونیک برای مبتدیان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب