سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاری دهنده ترین چیز بر رشد خرد آموزش است . [امام علی علیه السلام]
مرآت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فرازی از دعای جوشن صغیر

فرازی از دعای جوشن صغیر

 

الهی چه بسیار بنده ای که صبح و شام را با بیماری و درد ، در ناله و شیون به سر می برد . در غم و غصه های خود می غلتد، بدون آن که راه فراری از آن ها پیدا کند.غذای لذیذ و آب گوارایی از گلویش پایین نمی رود ، نه می تواند ضرری را از خود دفع کند و نه فایده ای برای خویش جلب نماید ، و در پشیمانی و حسرت به سر می برد . و این در حالی است که من بدن سالم و زندگی راحت و بدون درد دارم . حمد سزاوار توست ای توانای شکست ناپذیر و بردبار بدون شتاب ، بر پیامبر و اهل بیت او درود فرست و مرا از شکرگزاران نسبت به نعمت هایت و از یادکنندگان الطاف خود قرار بده.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 7:55 صبح )
»» دشمن شناسی(7)

دشمن شناسی(7)

 

وهابیون تندرو نخست با هر پدیده جدیدی به مخالفت برخاستند، تا آن جا که دوچرخه را مرکب شیطان خواندند و با نصب خطوط تلفنی به مخالفت برخاستند ، و چون دیدند دنیا به سرعت به سوی صنعتی شدن پیش می رود سرانجام دربرابر پدیده های صنعتی غرب تسلیم شدند ، نه فقط تسلیم شدند بلکه غرق در آن شدند ، وامروز در عربستان شاهد انواع اتومبیل های آخرین سیستم ، وسایل مدرن تهویه ، جالب ترین وسایل منزل و حتی انواع سوپر مارکت ها و خوراک های غربی  می باشیم ، و صغیر و کبیر و عالم و جاهل از آن استفاده می کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 86/12/28 :: ساعت 8:54 صبح )
»» تسلیت

تسلیت

 

امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند:

برای شما مدتی کوتاه و روزهایی محدود است و مرگ ناگهان فرا می رسد.

 

شهادت آن بزرگوار بر همه خصوصاً فرزندشان آقا حجة بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت باد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 86/12/26 :: ساعت 7:8 صبح )
»» ریشه ی اشتباهات

دشمن شناسی(6)

ریشه ی اشتباهات

 

تمام اشتباهات وهابیون در برداشت نادرستشان از واژه های قرآنی و در نتیجه عقاید غلطشان از اینجا ناشی می شود که آیات قرآن را در کنار هم نچیده اند تا مفهوم واقعی آن ها روشن شود ، بلکه آن چه را که با پیشداوری های آنان در بدو نظر هماهنگ بوده پذیرفته ، و بقیه را کنار زده اند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 86/12/23 :: ساعت 8:21 صبح )
»» شش واژه قرآنی

دشمن شناسی(5)

شش واژه قرآنی

 

وهابیان به علت خطا و اشتباه و برداشت نادرست از شش واژه قرآنی همه مسلمین را به جز پیروان عقاید خود مشرک می دانند و حکم کفر آن ها را صادر می کنند.

این شش کلمه عبارت است از :

1-شرک ومشرک

2-إله

3-عبادت

4-شفاعت

5-دعا

6-بدعت



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 86/12/21 :: ساعت 7:30 صبح )
»» جواب یک سؤال

دشمن شناسی (4)

جواب یک سؤال

 

چرا ابن تیمیه موفق نشد در شام سفره ی  سلفی ها را بگستراند ، ولی محمد بن عبد الوهاب ، آن را در سرزمین نجد گسترد وسپس دامنه ی آن را تا جزیرة العرب کشاند وآن را به نام آیین وهابیت به نام خود در تاریخ ثبت کرد؟

دلیل عمده ی  آن دو چیز بود:

1-     دمشق و شام یکی از مراکز علوم اسلامی آن زمان بود و علمای برجسته و حوزه های علمیه ی فراوانی داشت که به صورت وسیع در برابر ابن تیمیه به مقاومت برخاستند ، درحالی که سرزمین نجد از این نظر بسیار فقیر بود و شبهات سرسلسله ی این گروه با مقاومت چندانی روبرو نشد و در میان عوام گسترش یافت .

2-     در آن زمان در میان قبایل نجد بر سر حکومت منازعات شدیدی بود ، عبدالوهاب هم از این موقعیت استفاده کرد و با آل سعود هم پیمان شد که در مقابل حمایت آنان از افکارش ، او هم پیروانش را برای کشورگشایی در اختیار آنان بگذارد در حالی که در دمشق وشامات نه چنین شرایطی وجود داشت و نه ابن تیمیه به فکر چنین طرحی افتاد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 86/12/19 :: ساعت 7:52 صبح )
»» ابن تیمیه که بود؟

دشمن شناسی(3)

ابن تیمیه که بود؟

ایام سراسر حزن و اندوه رحلت پیامبر رحمت حضرت  محمد مصطفی صلی الله علیه واله وسلم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام تسلیت باد.

 

احمدبن عبد الحلیم بن تیمیه (728-661) که حنبلی مسلک بود در صدد ترویج مذهب حنابله برآمد و مانند حنابله علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت شمرد! الفاظ صفات پروردگار را بدون هر گونه تفسیر پذیرفت و به طور کلی هر گونه عقل گرایی را محکوم کرد . او به امکان رؤیت حسی خداوند اعتقاد داشت !!

او سفر کردن به قصد زیارت قبر پیامبر صلی الله علیه و اله و تبرک جستن به قبر ایشان و توسل به اهل بیت پیامبر علیهم السلام را شرک دانست ! و فضایل اهل بیت علیهم السلام را که در کتب معبر اهل تسنن وجود داشت انکار کرد .

اما دعوت ابن تیمیه از سوی علمای اهل سنت مورد پذیرش قرارنگرفت و جز برخی از شاگردانش همچون ابن القیم ، دیگر بزرگان اهل سنت با او مخالفت کردند و کتاب های متعددی در رد او وبدعت هایش نگاشتند .

ولی در قرن دوازدهم ، محمد بن عبد الوهاب ظهور کرد و از افکار ابن تیمیه حمایت نمود و از میان عقاید او بیش از همه بر همان عقاید جدیدش تأکید کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 86/12/16 :: ساعت 9:53 صبح )
»» تاریخچه وهابیت

دشمن شناسی (2)

 تاریخچه ی وهابیت

 

 

محمدبن عبدالوهاب (1207-1115) پیشوای مذهب وهابی است .او در کودکی علاقه شدیدی به مطالعه کتب ابن تیمیه و ابن قیم جوزی داشت .پدرش در همان سن جوانی فهمیده بود که او اشتباهات فکری فراوانی دارد ، پیوسته او را سرزنش می کرد و برحذر می داشت.

اوپس از  سفر های زیادی که  کرد  به جزیرة العرب بازگشت و به اظهار عقاید خود پرداخت.نخست گروهی به مخالفت با او برخاستند پس از اخراج او از شهر های مختلف سرانجام او به شهر درعیه پناه برد . محمدبن سعود حکمران منطقه (جداعلای پادشاهان سعودی) برای توسعه قلمرو خود به شرط این که 1-شیخ با دیگری جز او رابطه برقرار نکند و2-خراج درعیه را همچنان دریافت دارد ، دست یاری به شیخ محمد داد.

شیخ اولی را پذیرفت ولی دومی را تلویحا رد کرد و گفت : امید است فتوحات و غنایم زیادی بیش از خراج درعیه نصیب تو گردد.

غنایمی که منظور شیخ بود اموال مسلمانانی بود که از او پیروی نکرده بودند چرا که او همه را غیر از پیروانش مشرک می پنداشت و خون و اموال آن ها را مباح می شمرد !

پیروان شیخ به شهرهای مختلف حجاز حمله بردند و برای ترویج وهابیگری و در واقع کشور گشایی دست به کشتار و خونریزی عجیبی زدند و اموال زیادی را به تاراج بردند .

بعد از وفات محمدبن عبدالوهاب پادشاهان سعودی برنامه های او را دنبال کردند و دایره حکومت خود را گسترش دادند و بر تمام نجد و حجاز سلطه یافتند.  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 86/12/14 :: ساعت 7:45 صبح )
»» دشمن شناسی(1)

دشمن شناسی(1)

 

به یاری خداوند تصمیم براین است که تا مدتی به بحث پیرامون دشمنان مختلف پرداخته شود .این سلسله مباحث را با گفتاری در باره وهابی های افراطی یا تندرو آغاز می کنیم. بیش تر مطالب از کتاب "وهابیت بر سر دو راهی"نوشته ی آیة الله العظمی مکارم شیرازی ، استفاده شده است. از خوانندگان محترم تقاضا دارم با نوشتن نظراتشان در پر بار کردن مباحث یاریمان کنند.

 

طالبان

از جمله میوه های تلخ شجره خشونت وهابی های افراطی ، "طالبان" هستند.

این گروه در1994توسط ملا محمد عمر درقندهار افغانستان تاسیس شد .بسیاری از طالبان در مدارس وهابیون افراطی در پاکستان پرورش یافته بودند.وپس از پیروزی و تسخیر کابل در 1996که نتیجه ی آن از بین رفتن50000نفر بود ، قوانین خشک مذهبی وهابی های افراطی را به مرحله اجرا در آوردند از جمله:تعطیلی سینماها و تاترها-اجبار مردان به اقامه نماز در مساجد به ضرب شلاق-تعطیلی مدارس دخترانه-ممنوعیت کار زنان در بیرون از خانه و... .آنها با هر گونه مظاهر زندگی جدید ، هر چند مفید و مثبت بود به مبارزه برخاستند و همه آن ها را بدعت می شمردند.ولی در عین حال که کشیدن سیگار را حرام می دانستند به قاچاق مواد مخدر کمک شایانی کردند چرا که با درامد حاصل از ان سلاح تهیه می کردند و برادران دینی خود را می کشتند .

در حملات ضد تروریستی امریکا قسمتی از حمله معطوف طالبان شدکه منجر به ازدست دادن مقاومت طالبان و واگذاری هرات گردید .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 86/12/12 :: ساعت 7:41 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یا باب الحوائج.
این الرجبیون
یازینب
یا جوادالائمه ادرکنی
امام هادى علیه السلام
صلوات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 7
>> مجموع بازدیدها: 188604
» درباره من

مرآت
مرآت
موجودی ناشناخته

» پیوندهای روزانه

قرآن و حدیث [18]
[آرشیو(1)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انسان های عاقل بخوانند[81] . قناعت[10] . روزه[2] . حدیث[2] . نهج البلاغه[2] . نهج البلاغه-قناعت . امام جواد علیه السلام . حضرت زهرا سلام الله علیها . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت فاطمه سلام الله علیها . حضرت فاطمه علیها السلام . درگذشت عالِم . دعا . دگرگونی های روزگار-پند . دنیا-پند . روزهای مهم . محرم . مرگ . پند . پند-توبه . توبه .
» آرشیو مطالب
پاییز86
زمستان86
حسینیه
ماه مبارک رمضان
پاییز87
فروردین87
دشمن شناسی
زمستان 87
مدرسه علوی
بهارانه
مناسبت ها88
فاطمیه
پاییز88
قناعت
توبه
89
90
شعبان 90
رمضان 90
پاییز90
زمستان90
بهار91
رجبیه
شعبانیه
رمضان 91
تابستان91
پاییز91
محرم وصفر91
بهمن91
تارجب92
تا رمضان
رمضان92
تابستان92
تاتابستان93
پاییز93
زمستان ٩٣

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جواب
آموزش الکترونیک برای مبتدیان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب