خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مرآت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» صادقیه

محمد بن عجلان مى‌گوید:

من نزد امام صادق علیه السّلام بودم، مردى از ندارى به آن حضرت شکایت کرد،

و به او فرمود: صبر کن، زیرا خداوند به زودى در زندگیت گشایش دهد سپس خاموش شد، و پس از آن، رو به آن مرد کرد و فرمود: بگو بدانم، زندان کوفه چگونه است؟

در پاسخ گفت: اصلحک اللّه، تنگ است و بدبو، و زندانیانش به بدترین حال گرفتارند،

فرمود: همانا توهم در این زندان دنیا گرفتارى و مى‌خواهى در راحت و آسایش باشى، آیا نمى‌دانى که این دنیا زندان مؤمن است

اصول کافی/ترجمه -جلد 3 صفحه 685s



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( جمعه 93/6/7 :: ساعت 10:33 صبح )
»» صادقیه

امام صادق علیه السلام :

یُعرَفُ مَن یَصِفُ الحَقَّ بِثَلاثِ خِصالٍ: یُنظَرُ اِلى اَصحابِهِ مَن هُم؟ و َاِلى صَلاتِهِ کَیفَ هىَ؟ و َفى اَىِّ وَقتٍ یُصَلّیها؟؛
 

کسى که از حق دَم مى زند با سه ویژگى شناخته مى شود: ببینید دوستانش چه کسانى هستند؟ نمازش چگونه است؟ و در چه وقت آن را مى خواند؟

محاسن ص 254، ح 281



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( چهارشنبه 93/6/5 :: ساعت 9:53 صبح )
»» - ثواب زیارت قبر حضرت معصومه دختر امام کاظم علیهما السّلام

-

1-سعد بن سعد گوید: از حضرت رضا علیه السّلام پرسیدم از مقام فاطمه دختر موسى بن جعفر علیهما السّلام، فرمود: هر کس قبر او را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود.
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال (ترجم? غفاری) - صفحه 221


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 93/6/4 :: ساعت 11:34 صبح )
»» السلام علیک یا جعفربن محمد

ابو الصباح از امام صادق (علیه السلام) نقل مى‌کند که فرمود: به هر کس که چهار چیز داده شد، از چهار چیز محروم نمى‌شود: به هر کس دعا داده شد از اجابت محروم نمى‌شود، و به هر کس استغفار داده شد از توبه محروم نمى‌شود، و به هر کس شکر داده شد از افزونى نعمت محروم نمى‌شود، و به هر کس صبر داده شد از پاداش محروم نمى‌شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( چهارشنبه 93/5/29 :: ساعت 10:1 صبح )
»» حدیث نبوی

پیامبر صلى الله علیه و ‏‏آله :

اَقْرَبُکُمْ غَدا مِنّى فِى الْمَوْقِفِ اَصْدَقُکُمْ لِلْحَدیثِ وَ اَدّاکُمْ لِلاْمانَةِ وَ اَوفاکُمْ بِالْعَهْدِ وَ اَحْسَنُکُمْ خُلْقا وَ اَقْرَبُکُمْ مِنَ النّاسِ؛

نزدیک‏ترین شما به من در قیامت: راستگوترین، امانتدارترین، وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق‏ترین و نزدیک‏ترین شما به مردم است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( چهارشنبه 93/5/22 :: ساعت 9:32 عصر )
»» !!!!!!!

اصول کافی، ج2،ص523:

«هیچ روزی نباشد که بر فرزند آدم درآید جز این‌که آن روز به او گوید:

ای پسر آدم من روز نوینی هستم و من بر تو گواهم،

پس در من حرف خوب بزن،

و کار خیر بکن تا در روز قیامت برایت گواهی دهم؛

زیرا پس از این هرگز مرا نخواهی دید...».



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( سه شنبه 93/4/31 :: ساعت 9:16 صبح )
»» قسمتی از یک ایه...

خداوند در قسمتی از(آیه 33) سوره مبارکه احزاب سومین دستور را که در زمین? رعایت عفت است چنین بیان مى‌کند: «و شما در خانه‌هاى خود بمانید و همچون جاهلیّت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید» و اندام و وسائل زینت خود را در معرض تماشاى دیگران قرار ندهید (وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ اَلْجاهِلِیَّةِ اَلْأُولى) . منظور از «جاهلیّت اولى» همان جاهلیتى است که مقارن عصر پیامبر صلّى اللّه علیه و آله بوده، و بطورى که در تواریخ آمده در آن موقع زنان حجاب درستى نداشتند، و دنبال? روسرى‌هاى خود را به پشت سر مى‌انداختند بطورى که گلو و قسمتى از سینه و گردنبند و گوشواره‌هاى آنها نمایان بود،

جمعى از مفسران در تفسیر «الجاهلیّة الاولى» در آیات مورد بحث گرفتار شکّ و تردید شدند گویى نتوانستند باور کنند که بعد از ظهور اسلام، نوعى دیگر جاهلیت در جهان پا به عرص? وجود خواهد گذاشت که جاهلیت عرب قبل از اسلام در مقابل آن موضوع کم اهمیتى خواهد بود. ولى امروز این امر براى ما که شاهد مظاهر جاهلیت وحشتناک قرن بیستم هستیم کاملا حلّ شده است، و باید آن را به حساب یکى از پیشگوئیهاى اعجازآمیز قرآن مجید گذارد. اگر عرب در عصر جاهلیت اولى، جنگ و غارتگرى داشت، و فى المثل چندین بار بازار عکاظ صحن? خونریزیهاى احمقانه گردید که چند تن کشته شدند، در جاهلیت عصر ما جنگهاى جهانى رخ مى‌دهد که گاه بیست میلیون نفر در آن قربانى و بیش از آن مجروح و ناقص الخلقه مى‌شوند! اگر در جاهلیت عرب زنان، «تبرج به زینت» مى‌کردند، و روسریهاى خود را کنار مى‌زدند به گونه‌اى که مقدارى از سینه و گلو و گردنبند و گوشوار? آنها نمایان مى‌گشت، در عصر ما کلوپهایى تشکیل مى‌شود به نام کلوپ برهنگان -که نمون? آن در انگلستان معروف است- رسوائیهاى پلاژهاى کنار دریا و استخرها و حتى معابر عمومى نگفتنى است. اگر در جاهلیت عرب، «زنان آلوده ذوات الاعلام» بودند که پرچم بر در خان? خود مى‌زدند تا افراد را به سوى خود دعوت کنند! ، در جاهلیت قرن ما افرادى هستند که در روزنامه‌هاى مخصوص مطالبى را در این زمینه مطرح مى‌کنند که قلم از ذکر آن جدا شرم دارد، و جاهلیت عرب بر آن صد شرف دارد. خلاصه چه گوییم از وضع مفاسدى که در تمدن مادى ماشینى منهاى ایمان عصر ما وجود دارد که ناگفتنش بهتر است

برگزیده تفسیر نمونه -جلد 3 صفحه 610



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( یکشنبه 93/4/29 :: ساعت 11:34 صبح )
»» یک آیه......

Subject Here - راه خدا گرچه مشکلات فراوان دارد، مشکل از نظر شناخت حق، مشکل از نظر وسوسه‌هاى شیاطین جن و انس، مشکل از نظر مخالفت دشمنان سر سخت و بى‌رحم، و مشکل از نظر لغزشهاى احتمالى اما در اینجا یک حقیقت است که به شما در برابر این مشکلات نیرو و اطمینان مى‌دهد و حمایت مى‌کند و آن این که: «آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند قطعا به راههاى خود هدایتشان خواهیم کرد، و خداوند با نیکوکاران است» (وَ اَلَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اَللّهَ لَمَعَ اَلْمُحْسِنِینَ) . تعبیر به «جهاد» تعبیر وسیع و مطلقى است و هر گونه جهاد و تلاشى را که در راه خدا و براى او و به منظور وصول به اهداف الهى صورت گیرد شامل مى‌شود، خواه در طریق کسب معرفت باشد، یا جهاد با نفس، یا مبارزه با دشمن یا صبر بر طاعت، یا شکیبایى در برابر وسوس? معصیت، یا در مسیر کمک به افراد مستضعف، و یا انجام هر کار نیک دیگر. کسانى که در این راهها به هر شکل و هر صورت براى خدا مجاهده کنند مشمول حمایت و هدایت الهى هستند. بنا بر این هر گونه شکست و ناکامى نصیب ما شود معلول یکى از دو چیز است: یا در جهاد کوتاهى کرده‌ایم، و یا اخلاص در کار ما نبوده است. «پایان سور? عنکبوت» 

برگزیده تفسیر نمونه -جلد 3 صفحه 518



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( شنبه 93/4/28 :: ساعت 2:58 عصر )
»» یک ایه و.....!

خداوند درآیه2سوره مبارکه عنکبوت به یکى از مهمترین مسائل زندگى بشر که مسأل? شداید و فشارها و آزمونهاى الهى است اشاره کرده، مى‌گوید: «آیا مردم گمان کردند همین اندازه که اظهار ایمان کنند (و شهادت به توحید و رسالت پیامبر دهند) به حال خود واگذارده خواهند شد و آنها امتحان نمى‌شوند» ؟ ! (أَ حَسِبَ اَلنّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ) .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( جمعه 93/4/27 :: ساعت 11:37 صبح )
»» یاعلی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 93/4/26 :: ساعت 3:53 عصر )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یا باب الحوائج.
این الرجبیون
یازینب
یا جوادالائمه ادرکنی
امام هادى علیه السلام
صلوات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 34
>> بازدید دیروز: 27
>> مجموع بازدیدها: 189045
» درباره من

مرآت
مرآت
موجودی ناشناخته

» پیوندهای روزانه

قرآن و حدیث [18]
[آرشیو(1)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انسان های عاقل بخوانند[81] . قناعت[10] . روزه[2] . حدیث[2] . نهج البلاغه[2] . نهج البلاغه-قناعت . امام جواد علیه السلام . حضرت زهرا سلام الله علیها . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت فاطمه سلام الله علیها . حضرت فاطمه علیها السلام . درگذشت عالِم . دعا . دگرگونی های روزگار-پند . دنیا-پند . روزهای مهم . محرم . مرگ . پند . پند-توبه . توبه .
» آرشیو مطالب
پاییز86
زمستان86
حسینیه
ماه مبارک رمضان
پاییز87
فروردین87
دشمن شناسی
زمستان 87
مدرسه علوی
بهارانه
مناسبت ها88
فاطمیه
پاییز88
قناعت
توبه
89
90
شعبان 90
رمضان 90
پاییز90
زمستان90
بهار91
رجبیه
شعبانیه
رمضان 91
تابستان91
پاییز91
محرم وصفر91
بهمن91
تارجب92
تا رمضان
رمضان92
تابستان92
تاتابستان93
پاییز93
زمستان ٩٣

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جواب
آموزش الکترونیک برای مبتدیان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب