سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
مرآت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حسینیه (7)یک جریان خواندنی

حسینیه (7)

 

یک جریان خواندنی

زن و مرد ی ناصبی بچه دار نمی شدند ، زن نذر می کند اگر صاحب پسری شود به شکرانه ی این نعمت وقتی که پسر بزرگ شد او را به قتل و غارت زوار سیدالشهدا علیه السلام بفرستد .اتفاقا خداوند به او پسری داد . اسمش را جمال الدین گذاشت وقتی پسر به سن جوانی رسید مادر برای ادای نذرش او را به قتل وغارت زوار سید الشهدا فرستاد . پسر رفت و در نزدیکی کربلا سر راه زوار کمین گرفت ، منتظر بود که قافله ای برسد ، در همین مکان خوابش می برد ، زوار آمده و رد می شوند . در عالم خواب می بیند که قیامت شده و او را به طرف جهنم می کشانند  ، ولی می بیند که آتش جهنم بدن او را نمی سوزاند ! معلوم می شود به خاطر غباری است که از زیر پای زوار حسین علیه السلام بر بدن او نشسته است . از خواب بیدار می شود ، نگاهی به اطراف می کند می بیند قافله ای آمده و رد شده است و گردوخاکی بر بدنش نشسته است . از خواب غفلت بیدار می شود و به حقیقت راه پیدا می کند . به طرف حرم امام حسین علیه السلام راه می افتد و در حالی که محبت اهل بیت را به دل گرفته است وارد حرم مطهر امام حسین علیه السلام می شود و اشعاری را می سراید . ودر محبت خود اخلاص می ورزد و مورد توجه و عنایت اهل بیت می شود  و تخلص خلعی از طرف امام حسین علیه السلام به او داده می شود .

برگرفته از علامه امینی جرعه نوش غدیر – مهدی لطفی -231و232



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرآت ( پنج شنبه 86/10/27 :: ساعت 10:19 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یا باب الحوائج.
این الرجبیون
یازینب
یا جوادالائمه ادرکنی
امام هادى علیه السلام
صلوات
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 29
>> بازدید دیروز: 81
>> مجموع بازدیدها: 189221
» درباره من

مرآت
مرآت
موجودی ناشناخته

» پیوندهای روزانه

قرآن و حدیث [18]
[آرشیو(1)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انسان های عاقل بخوانند[81] . قناعت[10] . روزه[2] . حدیث[2] . نهج البلاغه[2] . نهج البلاغه-قناعت . امام جواد علیه السلام . حضرت زهرا سلام الله علیها . حضرت زینب سلام الله علیها . حضرت فاطمه سلام الله علیها . حضرت فاطمه علیها السلام . درگذشت عالِم . دعا . دگرگونی های روزگار-پند . دنیا-پند . روزهای مهم . محرم . مرگ . پند . پند-توبه . توبه .
» آرشیو مطالب
پاییز86
زمستان86
حسینیه
ماه مبارک رمضان
پاییز87
فروردین87
دشمن شناسی
زمستان 87
مدرسه علوی
بهارانه
مناسبت ها88
فاطمیه
پاییز88
قناعت
توبه
89
90
شعبان 90
رمضان 90
پاییز90
زمستان90
بهار91
رجبیه
شعبانیه
رمضان 91
تابستان91
پاییز91
محرم وصفر91
بهمن91
تارجب92
تا رمضان
رمضان92
تابستان92
تاتابستان93
پاییز93
زمستان ٩٣

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جواب
آموزش الکترونیک برای مبتدیان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب